Fifty fish MB short session! Well... Kinda, lol 11.08.19

Discussion in 'Bay Fishing' started by Werfless, Nov 8, 2019.

  1. Werfless

    Werfless The Coach ..RIP my friends
    SDFish VIP

    Joined:
    Mar 16, 2016
    Messages:
    19,972
    Trophy Points:
    305
    Location:
    The County
    Ratings:
    +47,571
    Name:
    D/Daniel/Coach/Werf
    Boat:
    One too many
    Yeah buddy, finally had a decent session in MB after a couple of sessions worth of mediocrity or downright failure. Been hoping to catch some giant smelt at dana, but darn few and far between, though there are certainly quite a few smaller ones around. Double surgeon loop with number ten trebles baited with YT skin is what did the damage. Ended up with two bigger jobs and a few dozen of the smaller ones, guess I will be calico fishing before long (yay... gag), but whatever, at least I have bait, managed to hook most of them in the mouth even, lol.. fun little session for sure, hell, even caught a couple of THOSE.. Fun fun

    IMG_20191108_202012.jpg

    IMG_20191108_214506.jpg
     
  2. scisports

    SDFish VIP

    Joined:
    Jul 4, 2015
    Messages:
    3,675
    Trophy Points:
    305
    Location:
    Rancho Bernardo
    Ratings:
    +9,434
    Dayum!
     
  3. Werfless

    Werfless The Coach ..RIP my friends
    SDFish VIP

    Joined:
    Mar 16, 2016
    Messages:
    19,972
    Trophy Points:
    305
    Location:
    The County
    Ratings:
    +47,571
    Name:
    D/Daniel/Coach/Werf
    Boat:
    One too many
    Still pretty mediocre, hell of a lot better than I have done the last few weeks though for sure, lol.. one of the spotties was waiting in the dark, and when I snagged a smelt (apparently? Didn't feel a thing, so I dropped it back), he must have darted out/up and grabbed it. Only reason it got the photo op is because it was clamped onto the treble and not letting go, so I snapped one quick, lol
     
  4. scisports

    SDFish VIP

    Joined:
    Jul 4, 2015
    Messages:
    3,675
    Trophy Points:
    305
    Location:
    Rancho Bernardo
    Ratings:
    +9,434
    Better than vermin lol
     
  5. Werfless

    Werfless The Coach ..RIP my friends
    SDFish VIP

    Joined:
    Mar 16, 2016
    Messages:
    19,972
    Trophy Points:
    305
    Location:
    The County
    Ratings:
    +47,571
    Name:
    D/Daniel/Coach/Werf
    Boat:
    One too many
    Hell yeah, those things are alright.. the vermin.. ugh.. hahaha
     
  6. Kam_Walsh98

    SDFish VIP

    Joined:
    Sep 17, 2017
    Messages:
    789
    Trophy Points:
    180
    Ratings:
    +4,720
    Which of the vermin clan do you think fights the hardest? I can never decide.
     
  7. tsugg

    SDFish VIP

    Joined:
    Apr 23, 2014
    Messages:
    978
    Trophy Points:
    190
    Location:
    carlsbad
    Ratings:
    +2,651
    Name:
    Tom
    Boat:
    alumacraft 165
    Whew! It sure is nice to see a happy report from the coach!!!
     
  8. Werfless

    Werfless The Coach ..RIP my friends
    SDFish VIP

    Joined:
    Mar 16, 2016
    Messages:
    19,972
    Trophy Points:
    305
    Location:
    The County
    Ratings:
    +47,571
    Name:
    D/Daniel/Coach/Werf
    Boat:
    One too many
    Kam_Walsh98 .. lb for lb, I would say the spiky orange fish fight the hardest...
     
    • Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
    • List
  9. Werfless

    Werfless The Coach ..RIP my friends
    SDFish VIP

    Joined:
    Mar 16, 2016
    Messages:
    19,972
    Trophy Points:
    305
    Location:
    The County
    Ratings:
    +47,571
    Name:
    D/Daniel/Coach/Werf
    Boat:
    One too many
    Lol.. the vermin have had me depressed lately... Need to make a run to the IV... Lol
     
    • Funny Funny x 2
    • Agree Agree x 1
    • List
  10. Bear6813

    SDFish VIP

    Joined:
    Mar 23, 2018
    Messages:
    685
    Trophy Points:
    170
    Location:
    Fletcher Hills, East County
    Ratings:
    +2,242
    Name:
    Chet
    Boat:
    Needs work
    Damn fine bait session good work and thanks for the Intel. Those work really good right now for other critters too
     
  11. Werfless

    Werfless The Coach ..RIP my friends
    SDFish VIP

    Joined:
    Mar 16, 2016
    Messages:
    19,972
    Trophy Points:
    305
    Location:
    The County
    Ratings:
    +47,571
    Name:
    D/Daniel/Coach/Werf
    Boat:
    One too many
    Yeah, quite a few fish enjoy smelt, especially cabezon, it seems like
     
  12. Bear6813

    SDFish VIP

    Joined:
    Mar 23, 2018
    Messages:
    685
    Trophy Points:
    170
    Location:
    Fletcher Hills, East County
    Ratings:
    +2,242
    Name:
    Chet
    Boat:
    Needs work
    Mmm them blue fleshed rock louvin buggers are quite tasty
     
Loading...
Similar Threads - Fifty fish short Forum Date
Fifty pound (almost) limit today Freshwater Reports Jan 12, 2015
Has it really been fifty years?. The Lounge Sep 1, 2013
Tips for beginner fishing in Mission Bay? Bay Fishing Today at 12:20 PM
Lake poway night fishing Freshwater Reports Today at 11:49 AM
Buying 2500 Reel and/or Rod for Surf Fishing Fishing Tackle & Gear for Sale/Wanted/Trade Today at 10:54 AM

Share This Page